Samsun Ilk Kazmayi Atatürk'ün Vurdugu Yenilenen Demiryolu Hatti Açiliyor

TÜRKIYE Cumhuriyeti'nin kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün temelini atarak açilisini yaptigi 88 yillik Samsun-Sivas Kalin Demiryolu Hatti'nda, 4 yil önce Avrupa Birligi (AB) hibe fonlarinin destegi ile baslatilan modernizasyonda sona gelindi. 378 kilometrelik demiryolu alt yapisi yenilenen güzergahta, 38 köprü yikilarak yeniden insa edildi, 40 tarihi köprü restora edildi, 12 tünel iyilestirildi, 121 hemzemin geçitin kaplamalari yenilenerek otomatik bariyerli sinyalizasyon sistemine entegre edildi. Test ve devreye alma islemleri devam eden hat, gelecek ayin sonunda yeniden ulasima açilacak. Karadeniz'in Anadolu'ya açilan iki demiryolu hattindan biri olan Samsun-Sivas Kalin hatti ile yolcu ve bölgedeki limanlardan yük tasimaciligi yapilacak.

 

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün, 21 Eylül 1924'te ilk kazmayi vurarak çalismalarini baslattigi, 378 kilometrelik Samsun-Sivas Kalin Demiryolu Hatti, 30 Eylül 1931'de tamamlandi. O tarihte Atatürk tarafindan hizmete açilan hat ile Karadeniz ve Anadolu arasinda yolcu ve yük tasimaciligi yapildi. Demiryolu hatti için 4 yil önce AB hibe fonlari destegi ile modernizasyon projesi hazirlandi. Proje ile demiryolu alt yapisi platform genisligi 6.70 metre olacak sekilde zemin iyilestirmesi yapilarak yenilendi. Güzergahtaki 38 köprü yikilarak yenilendi, 40 tarihi köprü restore edildi. 2 bin 476 metre uzunlugundaki 12 adet tünelde iyilestirme çalismasi yapilan hattin ray, traves, balast, makas üst yapisi degistirildi. Gar ve istasyonlarin yolcu platformlari engellilerin ulasimlarini saglayacak sekilde yenilendi. Avrupa Birligi standartlarinda sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesisleri kuruldu. 121 adet hemzemin geçidin kaplamalari yenilenerek otomatik bariyerli hale getirildi, sinyalizasyon sistemine entegre edildi. 259 milyon Euro'ya mal olan projenin 148.6 milyon Euro'luk kismi ise AB hibe fonlarindan karsilandi. Test ve devreye alma islemleri devam eden hat, agustos ayi sonunda yeniden ulasima açilacak.

 

'AÇILISINI GAZI MUSTAFA KEMAL ATATÜRK BIZZAT YAPTI'

Samsun'dan baslayan Sivas'in Yildizeli ilçesi Kalin Köyü'ne kadar ulasan 378 kilometrelik demir yolu hattinda yapilan çalismalarin yolcu ve yük tasimaciligi açisindan çok önemli oldugunu söyleyen AK Parti Samsun Milletvekili Yusuf Ziya Yilmaz, '900 kilometrelik Karadeniz sahilinde iki yerden demiryolu baglantisi ile Anadolu'nun içerisine girilmis. Osmanli'nin son dönemlerinde demiryolu hattinin iyilestirilmesi, demiryolu ulasiminin o günün sartlarinda insa edilmesiyle ilgili çabalar sürerken Samsun'dan Sivas'a, Sivas'tan da Anadolu'nun içlerine demiryolu sistemine entegre olacak hatlardan bir tanesinin yapimi Samsun'dan planlaniyor. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün de bizzat açilisini yaptigi, bu demiryolu Türkiye'deki demiryolu aginin önemli bir parçasi. Karadeniz'den içeriye iki tane önemli demiryolu hatti var, biri Zonguldak digeri Samsun hatti. Genç Cumhuriyet, Osmanli'nin bu projelerini o fakir millet elinden geldigi oranda ekonomik gücünü kullanarak bunlari insa ediyor. Bu hatlar bitirilip aktif hale geldikten sonra bu hatlardan Türkiye'nin Karadeniz'e açilan iki tane kapisini insa edelim diye Samsun ve Zonguldak limanlari insaati baslatiliyor. Demiryolu hatti limani da gerekli hale getiriyor dedi.

 

'148.6 MILYON EURO'SU AB HIBESI?

Samsun-Kalin tren yolu hattinin iyilestirilmesi, günün sartlarinda hattin tasima kabiliyetinin artirilmasi, yipranmis olan sanat yapilarinin iyilestirilmesi, ray ve traveslerinin yenilenmesine dönük olan bir ihalenin son 10 yilda planlandigini anlatan Yilmaz, 259 milyon Euro'luk ihale bedelinin 148.6 milyon Euro'su Avrupa Birligi'nden hibe olarak alindi. Samsun-Kalin hatti ülke ekonomisinin hatta dünya ekonomisine de katki saglayacagi varsayilan Samsun Limani'ni efektif bir sekilde içeriye baglayabilecek bir tasima kabiliyeti olan bir hat haline getirilmesi Avrupa Birligi'nin de isine geliyor. Bu hattin iyilestirilmesiyle ilgili projede çok büyük bir hibe ile birlikte bu hatta çalismalar yapiliyor. Çalismalarda yüzde 96 fiziki gerçeklesme saglanmis durumda. Agustos ayinda da tamamlandiktan sonra hat komple Samsun Limani'ndan Anadolu'nun içlerine kadar hem ray teknolojisi, hem sanat yapilariyla günün teknolojisine uygun bir alt yapiya sahip halde açilacak seklinde konustu.

 

SAMSUN-SIVAS KALIN DEMIRYOLU HATTI

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün, 21 Eylül 1924'te ilk kazmayi vurarak çalismalarini baslattigi, 378 kilometrelik Samsun-Sivas Kalin demiryolu hatti, 30 Eylül 1931'de tamamlandi. Demiryolu hatti Cumhuriyet Dönemi'nde devlet eliyle insa edilmeye baslanan ikinci demiryolu hattidir. Karadeniz'in Anadolu'ya açilan iki demiryolu hattindan biri olan ve Samsun Limani'ni Iç Anadolu Bölgesi'ne baglamak amaciyla insa edilen Samsun-Sivas Kalin hatti 39 istasyondan olusuyor. Samsun'dan baslayan hat Amasya ve Tokat illerinden geçerek Sivas'in Yildizeli ilçesine bagli Kalin Mahallesi'nde Ankara-Kars Demiryolu hatti ile birlesmektedir. Samsun-Sivas Kalin Demiryolu yenileme projesiyle; yük tasimacilik potansiyeli yüksek olan hat kesiminde tren hizlari, hat kapasitesi ve kabiliyeti arttirilarak daha konforlu, güvenli ve hizli bir isletmecilik yapilmasi, bakim maliyetlerinin azaltilmasi amaçlandi. https://www.haberler.com/samsun-ilk-kazmayi-ataturk-un-vurdugu-yenilenen-12252713-haberi/

 

 

BİMER DPT AMASYA VALİLİĞİ ÇORUM VALİLİĞİ SAMSUN VALİLİĞİ TOKAT VALİLİĞİ AMASYA BELEDİYESİ ÇORUM BELEDİYESİ SAMSUN BELEDİYESİ TOKAT BELEDİYESİ ÇORUM TİCARET VE SANAYİ ODASI SAMSUN TİCARET VE SANAYİ ODASI TOKAT TİCARET VE SANAYİ ODASI YEŞİLIRMAK HAVZASI KALKINMA BİRLİĞİ EURADA