Samsun '112 Acil Çagri Merkezi' Çagri Alimina Basladi

Atakum ilçesinde yapimina 2015 yilinda baslanilan Içisleri Bakanligi Samsun 112 Acil Çagri Merkezi tamamlandi. Merkez çagri alimina basladi.

 

Samsun Valisi Osman Kaymak Samsun 112 Acil Çagri Merkezini ziyaret ederek yetkililerden bilgi aldi. Çagri merkezi hakkinda açiklama yapan Vali Osman Kaymak, ülkede yardim talep ve ihbarlarin, çesitli kurumlara ait 155-156-158-110-112-177 vb. acil yardim telefonlarina yapildigini hatirlatti.

 

Ancak acil yardim numaralarinin muhtelif ve çok sayida olmasi nedeniyle uygulanmasinda zorluklar çekildiginin bilindigini ifade eden Vali Kaymak, 'Ayrica karsilasilan olayin hangi kurumu veya kurumlari ne derecede ilgilendirdigi veya önceligin hangisinde oldugu hususunda tereddüde düsülmesi ve birkaç kurumu ilgilendiren bir olay karsisinda tüm irtibat telefonlari bilinse bile, ayri numaralar aranmak durumunda kalinmasi nedeniyle, zaman ve kaynak israfi ile birlikte can ve mal kayiplari da yasanabilmektedir' dedi.

 

Avrupa Birligi'nin, 29 Temmuz 1991 tarihli karari ile birlik çatisi altindaki tüm ülkelerde 112 hattinin 'Tek Avrupa Acil Çagri Numarasi-Single European Emergency Call Number' olarak kullaniminin öngördügünü aktaran Vali Kaymak, 'Avrupa Birligi'ne uyum sürecinde, ülkemizde 'tek acil çagri numarasi' olusturma çalismalarina 2003 yilinda, Hollanda Hükümeti ile Içisleri Bakanligimizin is birligi ile MATRA Projeleri kapsaminda baslanmis olup, bu dogrultuda Antalya pilot il uygulamasina alinmisti' diye konustu.

 

112 Acil Çagri Merkezi sisteminin iki temel amaç ve islevi oldugunu kaydeden Vali Kaymak, 'Bunlar, acil durum çagrisi yapma halinde vatandaslarimizin birden çok numara yerine tek bir numarayi ögrenmeleri ve acil yardim çagrisi alindiktan sonra en kisa sürede olay mahalline ya da acil durumdaki kisiye ulasabilmektir. Kurumumuzun mevcut kadrosunda 1 müdür, 1 mühendis, 1 tekniker, 4 teknisyen ve 15 VHKI personeli olmak üzere toplamda 22 kadrolu personeli bulunmaktadir. Hizmet binamizin tüm ihtiyaçlari tamamlanmis olup, bakanligimiz egitim elemanlari gözetiminde 24 Ocak Persembe günü saat 10.00'da 110 itfaiye hizmetleri ile çagri almaya baslanilmistir. Bu proje kapsaminda 7 saat 24 gün 3 kisilik çagri alici, 3 kisi çagri yönlendirici ve bir teknik personelin koordinasyonunda Samsunumuzda itfaiye hizmetleri kapsamindaki konular vatandaslarimizin çagrilarina paralel çözüm bulacaktir' seklinde konustu.

 

Içisleri Bakanliginin belirleyecegi takvim dogrultusunda sirasiyla Afet ve Acil Durum Il Müdürlügü, Orman Isletme Müdürlügü, Jandarma Komutanligi, Emniyet Müdürlügü, Sahil Güvenlik Komutanligi, Saglik Il Müdürlügü acil çagri hizmetleri ve Acil Çagri Il Koordinasyon Kurulu'nun uygun görecegi kurumlar eklenerek projenin tamamlanacagi bilgisini de veren Vali Kaymak, 'Proje tamamlandiginda Samsun sinirlari içerisindeki tüm çagri alici kuruluslar 112'de tek çati altinda toplanmis olacaktir. Vatandasimiz 112 numarasi ile devletimizin tüm çagri alici kurumlarina ulasarak, yasamini olumsuz etkileyen olaylar 112 Acil Çagri Merkezi Müdürlügünün koordinasyonunda giderilmis olacaktir. Ilimiz için önemli bir hizmet birimi olan Içisleri Bakanligi Samsun 112 Acil Çagri Merkezimizin ilimize ve ülkemize hayirli olmasi temennilerimle, görev alacak tüm kademedeki arkadaslarimiza basarilar dilerim' açiklamasinda bulundu.  http://www.samsunsonhaber.com/haber/5014627/samsun-112-acil-cagri-merkezi-cagri-alimina-basladi

 

BİMER DPT AMASYA VALİLİĞİ ÇORUM VALİLİĞİ SAMSUN VALİLİĞİ TOKAT VALİLİĞİ AMASYA BELEDİYESİ ÇORUM BELEDİYESİ SAMSUN BELEDİYESİ TOKAT BELEDİYESİ ÇORUM TİCARET VE SANAYİ ODASI SAMSUN TİCARET VE SANAYİ ODASI TOKAT TİCARET VE SANAYİ ODASI YEŞİLIRMAK HAVZASI KALKINMA BİRLİĞİ EURADA