Ballica Magarasi'ni 1 Yilda 140 Bin Kisi Ziyaret Etti

TOKAT'in Pazar ilçesinde bulunan ve olusumu milyonlarca yila dayanan, UNESCO Dünya Mirasi Geçici Listesi'ndeki doga harikasi Ballica Magarasi'ni 1 yil içerisinde 140 bin kisi ziyaret etti.

TOKAT'in Pazar ilçesinde bulunan ve olusumu milyonlarca yila dayanan, UNESCO Dünya Mirasi Geçici Listesi'ndeki doga harikasi Ballica Magarasi'ni 1 yil içerisinde 140 bin kisi ziyaret etti. Pazar Belediye Baskani Erdogan Yilmaz, magarayi ziyaret edenler arasinda astim, bronsit ve KOAH hastalarinin da yogunlukta oldugunu söyledi.

Il merkezine 26 kilometre uzakliktaki Pazar ilçesine bagli Ballica köyünde 1085 rakimli tepede bulunan magara, dünyanin en büyük ve görkemli magaralarindan biri olarak gösteriliyor. Ortalama sicakligi 18 derece ve nem orani yüzde 54 olan magara, milyonlarca yilda olusan sarkit ve dikit güzellikleri ile dikkat çekiyor. Kesfedilmemis bölümleriyle gizemini koruyan Ballica Magarasi'ni yurt içinden çok sayida vatandas ziyaret ediyor. Magaranin tedavi edici özelligi nedeniyle ziyaretçiler arasinda astim, bronsit ve KOAH rahatsizligi bulunanlar da siklikla yer aliyor.

Magaranin 680 metre uzunlugunda görüse açik alan oldugunu söyleyen Pazar Belediye Baskani Erdogan Yilmaz, "Ama görüse açilmayan alanlari da var. Bu alanlar içerisinde seyir balkonlariyla su anda dünyanin en güzel magaralarindan birinin içerisindeyiz. Geçen yil itibari ile magaraya 140 bin turist geldi. Bu turistlerin 20 bin tanesi sadece sifa bulmak için geldi. Astim, bronsit ve KOAH hastalarimiz buraya geldikten sonra dönerken bizlere sifa bulduklarini ifade ediyorlar" dedi.

'ZIYARETÇI SAYISI ARTACAK'

Ilçede konaklama sorunu oldugunu ve ifade eden Baskan Yilmaz, "Paydaslarimizla beraber yaptigimiz projelerimizde de insanlara yapacagimizi vaat ettigimiz projelerde de en büyügü Pazar'in artik ürettikleriyle ve turizm ile taninmasini istedigimizi söyledik. Valiligimiz de bu konuda bize destek veriyor. Konaklama alanlarinda çok eksiklerimiz var. UNESCO'ya da girmis olan medari iftiharimiz haline gelen bu magarayi gelen ziyaretçilerin daha rahat etmesi gerekiyor UNESCO'ya girmesiyle beraber ziyaretçi sayisinin 200 binin üzerinde olacagini düsünüyoruz. 2020 yilinda hava alani da hizmete girecek bununla beraber bizim o günlere kendimizi hazirlamamiz lazim. Burada tedavi amaçli rehabilitasyon merkezleri, oteller yapilacak ve çevrenin gezilecek güzel alanlari da var" diye konustu.

'ILÇEMIZ IÇIN DUMANSIZ FABRIKA OLACAK'

Ballica Magarasi'nin UNESCO Dünya Mirasi Geçici listesine girdigi için mutlu olduklarini belirten Baskan Yilmaz, "Ballica Magarasi'nin UNESCO'nun Dünya Mirasi Geçici Listesine girmesi bizi gururlandirdi. Bir o kadar da üzerimizdeki yükü artirdi. Dünyanin taniyacagi bir yeri tanitmak için çalismalara hiz verilmesi gerektigine inaniyoruz. Çünkü Pazar ürettikleriyle, turizmiyle ve güzellikleriyle anilmak istiyor. Halki da bunun hevesinde. Su andan itibaren kisiler de bireysel olarak bu konuda çalismalara basladilar. 'Yatirim yapacagiz, bize yardimci olur musunuz' diye danisiyorlar. Bizim birincil hedefimiz buraya gelen yatirimcilara yardimci olmak. Alt yapisini, alanini hizmetlerini olusturmak. Ekip olarak biz buna haziriz. Türkiye'deki magaralarin içerisinde Ballica Magarasi'ni görmeyen magara gezdik demesin. Elimizdeki kiymeti bilmiyoruz. Üzeri üflendigi zaman ortaya çikacak bir miras gibi Ballica Magarasi. Türkiye'nin dünyaya açilan kapilarindan bir tanesi olacagina inaniyoruz. Her yil tedavi olmak için gelenler var. Gelenlerden birisi belediyemize ugradi, 'Ben yilda bir iki kere geliyorum, birkaç gün kalsam bile tedavi oldugumu hissediyorum' diyor. Buraya gelenler geri giderken 'Çok rahatladim, çok iyi oldum, ne kadar güzel bir ortam' dedigi zaman biz elimizdeki degeri bilmiyormus gibi kendi kendimize üzülüyoruz. Ama gelen insanlar tedavi oldugu, hatta bunu da birbirlerine tavsiye ettigini belirtiyor ve eksiklerimizi bize söylüyorlar. Kültürel varliklarimizin da ortay çikmasinin bizim için bir deger olacagina inaniyoruz. Ballica Magarasi ilçemiz için dumansiz bir fabrika olacak" ifadelerini kullandi. https://www.haberler.com/ballica-magarasi-ni-1-yilda-140-bin-kisi-ziyaret-12003970-haberi/

BİMER DPT AMASYA VALİLİĞİ ÇORUM VALİLİĞİ SAMSUN VALİLİĞİ TOKAT VALİLİĞİ AMASYA BELEDİYESİ ÇORUM BELEDİYESİ SAMSUN BELEDİYESİ TOKAT BELEDİYESİ ÇORUM TİCARET VE SANAYİ ODASI SAMSUN TİCARET VE SANAYİ ODASI TOKAT TİCARET VE SANAYİ ODASI YEŞİLIRMAK HAVZASI KALKINMA BİRLİĞİ EURADA